10 april

Igår var en låång dag. Som jag berättat innan så hjälper Tobbe sin morbror att köra blombud. Igår så gissade han på att han behövde han förstärkning och gissa om han hade rätt! Vi gick upp halv 7!! (jag kommer inte ens ihåg när jag var uppe såå tidigt sist) Körde iväg kl 7 sen jobbade vi fram till halv 9. Nej inte på morgonen på kvällen 12 timmar senare! Och det var konstant körande eller ja vi tog en halvtimmes paus vid 12 och åt lite men annars KONSTANT. När vi räknade igenom listan över körda bud blev vi lite imponerade av våran insats det var 81 blombud varav 8 utanför Lund.
När vi var klara var det raka vägen hem till Tobbes mamma som lovat ha lite mat till oss och som också passat Eddie hela dagen. Eddie är åksjuk/tycker väldigt illa om att åka bil så det hade inte varit rätt att tvinga med honom men Nova var med :-) och hon var jätteduktig. Inget gnällande eller något alls under 12 timmar i en tråkig skåpbil. Hon låg och sov, tittade ut lite, tuggade lite ben, luktade på blommorna, låg och mös mellan turerna och luktade på alla vårluft som flödade genom bilen. Det var nog ganska nyttigt för henne också hon gillade inte när vi lämnade henne i bilen i början. Det räckte att en av oss gick ut så blev hon lite orolig och gick vi båda drog hon sig ur selen(hon hade ju såklart också säkerhetsbälte) men mot slutet gick det bra. (Kanske ska tillägga att hon inte var ensam mer än max 5 min och att fönsterna var nerdragna)
Sen när vi skulle åka hem kände man sig allmänt mörbultad i kroppen men ett tu tre så blev jag superpigg igen.. Väl hemma berätta Tobbe att han skulle spela poker (är alltid lika trevligt när han berättar sådant 2 minuter innan han åker iväg) så blev jag lämnad ensam med all min nyvunna energi men det tog dock inte lång tid i soffan innan den var som bortblåst.. Kollade lite tv och somnade sen efter många om och men (jag har väldigt svårt för att somna in) Så smyger idiothuvet in halv 3 på natten och vi har ju en vakt hund a la chihuahua här hemma så det gör man inte obemärkt..
Gissa hur glad man då blir när man äntligen lyckats somnat en ca timme innan.. Gris! :-)

Kommentarer
Postat av: Erica

Bojan var oxå o spelade poker igår, och kom inklampande som en elefant mitt i natten!!!!

2009-04-10 @ 14:51:11
URL: http://ericasfamilj.blogg.se/
Postat av: Martina

Lessen Hanna att vi var så tråkiga! Jag var så trött efter träningsgruppen, och ca 1 timme efter att du smsmat så sov jag... ;-D

2009-04-11 @ 15:47:00
URL: http://martinamedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0