13 april

Tjejen e sjuk! På riktigt.
Hon var ju snorig och så igår men imorse när vi vakna var hon så täppt att hon andades genom  munnen.. Hon har feber också så vi gjorde oss redo att åka till vetten. Vi ringde Lundabygdens djursjukhus men de tyckte att vi skulle vänta tills imorgon om hon inte blev sämre. Jag kände mig inte helt säker på deras svar så jag ringde djursjukhuset i hbg istället men de sa samma sak. De gav mer tips om hur vi skulle underlätta för henne tills imorgon. Vi skulle för det första kola så hennes feber inte översteg 39,5 grader och spola nosen på henne. (Det är lite konstigt för när de hade maginfluensa sa de att vi skulle åka in direkt om hon kom över 39 grader, hmmm)
Spolningen av nosen gillar hon INTE. Vi försökte lura henne att det var väldigt kul och ge massa godis och berömma masssooor när hon var duktig. Vid spolning 2 visste hon dock vad som var på ge när vi plocka fram sprutan och motarbetade oss lite granna, det var inte alls kul tyckte hon.

Vi hade lite gäster här under dagen och självklart grillade vi. Hon mådde mycket bättre och tyckte det var toppen med lite folk som hälsade på henne. Efter någon timme så blev hon sämre igen eller inte sämre bara som hon varit tidigare. Det verkar som det gick upp och ner precis som när man själv är sjuk.. Nu ligger hon och sover på soffan med en täppt liten nos. Får nog ta en sista spolning innan vi lägger oss.. Stackars min lilla snutta.

Kommentarer
Postat av: Carro

Usch stackars lilla Nova =( Spolning av nosen låter ju inte allt för kul! Borde finnas nosdroppar för hundar =)



Troya hälsar till halvsyrran att hon får krya på sig snart så dom kan ta några busrundor!

2009-04-14 @ 20:45:53
URL: http://www.lordloke.com
Postat av: Erica

jag hoppas lilltösen blir bätte snart!!

2009-04-15 @ 14:40:43
URL: http://ericasfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0