20 april

Så då har man vaknat till liv igen efter helgen aktiviteter.

Fredag: Dagen började i lagom tempo. Vi hade redan packat och fixat allt så det var inte så mycket att göra. Jag och Martina plus hundar tog en liten runda med hundarna. Vi hade en lång resa framför oss och det var ett atg sedan de sågs så för att försöka säkra en lugn resa fick de leka och rasta av sig. Vid 11 satte vi oss i bilen och började våran 7 timmars resa uppåt i landet. Den gick smärtfitt och hundarna protesterade inte. Det första vi gjorde när vi kom frami Uppsala var såklart att ÄTA. Det var inte3 världens godaste men det gick ner, man var rätt hungrig. Sedan checkade vi in. 
Nova var inte så frälst över att inte sova hemma. Det var konstigt och svårt att hitta sig till rätta för henne. Hon upptäckte sin röst den dagen. När det var dags att gå ut och rasta hundarna sista gången innan läggdags bankade Stefan i väggen och Nova skällde! Jag stod i duschenoch fattade inte riktigt vad som hände. Det är första gången hon lägger ett sådant skall.  Vi somande i hyfsad tid men jag fick ingen god nattsömn. Jag drömde konstiga drömmar bla. om fästingar som var stora som kräftor och hela 3 gånger så vaknade jag sittandes i sängen påväg upp för jag fick för mig att Nova kissade eller bajsade inne. Varje gång låg hon lugnt mellan mina ben i sängen. Det var inte bara hon som påverkades av miljöombytet kanske.

Här provar hon på sängen, ganska skön ändå




Lördag: Sex ringde klockan och det var dags att gå upp. Jag kommer inte ihåg sist jag var uppe så tidigt. Ner och rasta hundar och sedan begav vi oss till frukost buffén. Den var riktigt bra, det fanns allt man ville ha. Efter vi suttit och ätit i en 40 minuter så var det dags att gå upp på rummen igen och packa ner allt vi behövde under dagen. Klcokan 8 sa vi att vi skulle köra och prick 8.00 satt vi i bilen. När vi efter lite klydd hittade brukshundklubben så var det bara att sätta igång. Hälsa på alla, packa ut alla grejer, sätt upp stolar osv. Sen var det hundarnas tur. Direkt när vi plockade ut Nova var hon som galen. Hon drog hit och dit och skulle nosa och hälsa överallt. Som tur var så lugnade hon sig under dagen. Det var jättekallt! Vi trodde att det skulle vara lite kallare än hemma runt en 10 grader kanske men gissa om vi hade fel, det blådte kallt och började tom att snöa vid ett tillfälle. Efter en låång väntan gjorde Nova och Tobbe sin debut i ringen. De var jätteduktiga (med tanke på att ingen av de hade någon träning sen innan) Tråkigt var bara att kritik var väldigt snål. Standard bitch, correct bite och dark eyes. Var vad som stod på lappen och Well showed. Grattis baby! Självklart blev vi inte placerade men Martinas fina Blondie fick en 3:e plats. Det var jättekul att få vara där och träffa massa av Novas släkt.

Här tittar domaren på Nova


Här visar Nova upp sin snygga gång


Här har vi Novas supersnygge pappa Captain till höger. Till vänster står Hayden som kommer bli pappa till våran nästa valp. Nästa sommar kommer hon (om det blir ngr tikar i kullen)


Här har vi Novas mormor till vänster och mamma till höger. Vilka fina vovar!


När jag kollade omkring såg jag en hund som verkligen tog det lugnt. (Trodde det var en filt först)


Vi fick lite söta bilder med Novas mamma Selma också.


Här ser man att det är mamma och dotter. De sitter exakt likadant.


Sedan kom dagens höjdpunkt. Alla som ställt ut hund fick en röst per hund de ställt ut. De fick lägga sin röst på vilken hund de tyckte mest om. Domaren ropade ut publikens val: Metal Staff Whole Lotta Rosie (våran lilla Nova) Vi anar att våran uppfödare hade både ett och två fingrar med i leken men vi blev jätteglada! Vi fick tävlingens snyggaste (och jag tror största) rosett + ett choklad-nylonben och massa mat (sammanlagt 10,4 kg)


När vi kom tillbaka till hotellet däckade Nova på mattan.


På kvällen var vi på restaurang och åt gott. Vi var ca 20 staffemänniskor och det var väldigt trevligt.

Söndag: Idag var det prova på dag. Vi började med agility och efter det lite lydnad. Det var kul att få jobba lite med Nova har ju inte tränat på ett tag nu. Jag fattade tycke för lydnaden och det kommer nog tas upp i framtiden. Novas syster Maja var också där. Det var jättekul att få se och träffa henne. Äntligen en tik i samma ålder som (nästan) var lika liten. De var otroligt lika speciellt i ansiktet men såklart är Nova sötare (ha ha eller så e man bara mammablind och tycker hon e finast) Efter allt detta var det in i bilen och bara att bege sig hemmåt. Vi var hemma vid halv elva, lagom tid och vi var helt slut! Eddie hade blivit lämnad där hemma tidigare men det blev ju ingen rolig reunion han och Nova hälsade inte ens på varandra. Tråkiga hundar. Men det var skönt att få vara hemma.

Maja


'

Ja det var nog ett hyfsat samandrag av helgen. Vi hade skitkul!

Kommentarer
Postat av: Martina

Tack för en nice helg! Det får vi göra om! :)

GRATTIS Tobbe till välvisad!!! Ni var sååå duktiga!! Härligt att se inför framtiden! :-D

Det fick inte jag med Adonis :-( var det för att han ställde sig själv!? ;-)

KRAM på er!

2009-04-20 @ 21:47:02
URL: http://martinamedflock.blogg.se/
Postat av: Erica

ni verkar haft en superskoj helg!! gud så söt hon är! hon förtjänar verkligen sin rosett!!

2009-04-20 @ 22:08:53
URL: http://ericasfamilj.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag fick very well moved and showed med Blondie o inget med Adonis ;-) Hahahaha!

2009-04-21 @ 13:55:05
URL: http://martinamedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0