7 april

Igår var vi och servade vår bil. Inte klokt vad det kostar. De bytade olja och oljefilter och kollade över lite snabbt (typ lyktor och så) det lilla kosta 2000 spänn. Under tiden bilen servades så passade vi på att ta med Nova på en liten citypromenad. Man får ju passa på nu när man väl är inne i Lund. Så vi gick runt i stan i en timme och det gick galant! Hon blev inte alls stressad. Hon var uppmärksam på oss hela tiden, gick inte och nosade en massa eller så också gav massa ögonkontakt (vilket självklart belönades med godis) Det var knappt något dragande heller, superskönt!
Vi träffade en av mina klasskompisar också. Han tyckte att hon var jättesöt och hon uppförde sig exemplariskt.

Idag har vi haft lite besök här ute i skogen. Mina tjejkompisar Anna och Malin var ute och hälsade på. Annas Milo fick stanna hemma då Nova fortfarande löper (kändes lättaste så). Det blev frukost, tjejsnack och massa skrattande. Malin har inte träffat Nova förut och hon tyckte hon var jättesöt. Både Nova och Eddie pressade gränserna väldigt låångt. De gör de ibland när vi får gäster, är som de helt tappar huvet och tror att de får göra precis som de vill.. Stormar ut genom dörren utan tillåtelse, hoppar upp i soffan utan tillåtelse, ja alla sånna små grejer som sitter som berget annars ska de testa, de tror verkligen att vi e så upptagna att vi inget märker eller så blir de så till sig att de tappar huvudet, vet inte vilket.
Sen var vi på hundkursen. Lika kul som alltid och det gick bra idag med. Nova har faktiskt inte varit jobbig under sitt löp. Det har inte varit någon direkt skillnad. Hon har kunnat koncentrera sig och träna som vanligt (förutom lite extra snusande) Det enda jag har märkt är att hon har lugnat sig lite, hon är inte fullt lika galen i allt folk. Nu kan hon nästan hälsa med alla tassarna i marken och utan att försöka slicka av ansiktet. Hoppas det är som hon mognat och att det sitter kvar efter löpet me.

Kommentarer
Postat av: Erica

ja bilar e bara lika med utgifter känns det som!

2009-04-08 @ 21:12:47
URL: http://ericasfamilj.blogg.se/
Postat av: Martina

Usch ja! Just nu så HATAR jag min bil.. Jävla skitbil!! Den kostar mig mkt sveda och pengar. Skitet har ju stannat för mig 3 ggr nu oxå. Ren tur att den stannade bara en liten bit hemifrån nu sist!

Tack för besöket igår! :-) Det var trevligt! Hoppas nu att zx funkar på era doggar oxå! Kramar

2009-04-09 @ 10:50:49
URL: http://martinamedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0