30 maj

Nu släpper vi bomben!

Jag har ju inte skrivit på ett braa tag men har faktiskt haft mina anledningar! Det har hänt mkt på sista tiden och nu känner jag att det är dags att dela med mig med resten av världen:)

Jag och Tobbe har bestämt oss för att det är dags att gå sklida vägar (iaf för ett tag) Det har inte varit som det ska på sista tiden och ingen av oss såg någon mening med att fortsätta gå såhär. Man ska ju vara tillsammans för att man vill och det känns rätt inte bara för att det ska "vara" så. Det är en lugn och fin seperation vi är fortfarand mkt goda vänner som hjälper och stöttar varandra. Det har varit ett jobbigt beslut men det har i slutändan kännts bra för oss båda.

Jag har fått tag i en liten etta i Lund som jag kommer bo i och Tobbe kommer bo kvar i huset tills vi får det sålt till ett rimligt pris (bara så vi inte går allt för mkt back, Ni vet ingen som letar? :)) Det kommer bli delad vårdnad om hundarna, varannan vecka är tanken. Jag har dock inte haft dem nu de sista 2 veckorna (då jag bor hemma hos 2 kompisar). Jag har haft dem lite då och då vissa dagar men det ska bli skönt att landa i nya lägenheten så man kan ta "hem" dem.

Så nu är det mkt som ska fixas. Bankbesök, sälja hus, fixa nytt jobb (känns inte rätt att jobba kvar hos Tobbes familj), lägenheten är i princip fixad (har lite pappaersarbete kvar men ska den ju inredas och göras bebolig) jag måste införskaffa massa grejer till det nya stället (micro, tv, damsugare ja allt möjligt inte bara möbler som behövs) Jag känner inte riktigt för att dra igång det hela förän jag är på plats i lägenheten heller, som jag hade jättetur att få tag på. Där är ju ingen uteplats och den ligger så långt ut man kan komma i Lund men detta är inget läge att vara kräsen (behöver en cykel med) Ja det  är som sagt mkt som ska fixas.

Det viktiga är att vi båda mår bra och kan stötta upp vårat beslut!
Det gör att virrvarret av grejer so ska fixas känns mkt lättare.
Vet inte vad jag hade gjort om man hade separerat som ovänner, det hade varit jobbigt!

Så då var det ute:) Ha det fint allihopa! Laugh now, cry later!

Kommentarer
Postat av: Erica

oj kom lite oväntat! Men ni är två vuxna människor som gör helt rätt man ska inte leva tillsammans bara för att, hoppas ni kan vara sams hela vägen som nu. bara säg till om ni behöveer hjälp med hundpassning eller nått.

2009-05-30 @ 15:28:02
URL: http://ericasfamilj.blogg.se/
Postat av: Martina

Ni vet att vi finns här för er!!!?

Nova och Eddy får gärna va här hemma om ni behöver hjälp.

Jag kanske kommer kidnappar dom en dag... :-)



Hoppas allt löser sig smidigt för er. Skönt att ni är vänner och hjälper varandra igenom detta.

KRAMAR

2009-06-02 @ 21:39:23
URL: http://www,martinamedflock.blogg.se/
Postat av: Martina

E bloggen nerlagd eller på is?

Saknar juh att läsa i den :-)

KRAMAR

2009-08-02 @ 19:23:20
URL: http://martinamedflock.blogg.se/
Postat av: Sofie

Svar:

Ja det är hon om något!

Copyycaat ;)

2011-02-23 @ 17:18:10
URL: http://niilssonpeetersson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad skönt att allt har löst sig gör dig! :)3

Mycket bra att ni är vänner med varandra nu och kan prata och stötta! :)

2011-02-23 @ 17:20:10
URL: http://niilssonpeetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0