12 april

Påsk, påsk och åter påsk..

Det har blivit mkt påsk firande i år.

Långfredagen begav vi oss in till Tobbes mamma. Det blev firande utan hundarna då Tobbes mormor är allergisk. Släkt a la Persson var där och en riktig påskmiddag (nästan samma som ett julbord) så det var mycket gott! Sen påvägen tillbaka hämtade jag upp Anna och Maja sm fäljde med ut i skogen. Tjejsnack, minnen, välja kläder och sminkerier blev det fram till 11 då vi drog in till Babel i malmö. Det var kul att komma ut och dansa lite, det var längesedan.

Påskafton firade vi hemma hos min mamma. Det blev ingen påsk mat utan jag hade efterlyst vanlig middag. Så det blev baconlindad fläskfilé med pasta och grönsaker. Konstig mix med pasta till tyckte jag men det gick ner. Då fick vi också träffa Adam. Det är min lillasysters första pojkvän (som hon tar hem iaf) lite blyg ibörjan men det lossnade sen.

Påskdagen kom pappa, min syster och Adam ut till oss. Vi hade bestämt att vi skulle grilla och som tur va tog sig vädret och blev riktigt fint. Så det blev vad vi lovat, GRILLAT! Vi satt tom ute och åt utan tjocka jackor eller massa filter. Jätteskönt!
Nova är snorig om nosen och rosslar lite när hon andas. Hoppas att det bara är en "förkyling" eller ngt och inte allergi eller ngt annat allvarligt. Hon har också slutat blöda. Skönt att slippa trosorna!

Nu ska jag hugga in i resterna från tidigare idag.. MUMS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0