29 mars

Nu känns det som om man kan säga att våren är här. Temperaturen har gått upp. Solen värmer skönt. Blommorna tittar fram. Fåglarna kvittrar. Tjejen löper. Alla tecken pekar mot samma sak.
Och jag tycker det är såå skönt. Jag njuter i fulla drag av skog och natur här ute, det är underbart. Det känns faktiskt som om man mår bättre bara av att bo nära naturen.
Jag är uppväxt i Lund, tyckte inte speciellt mycket om utflyckterna i skolan och hatade scouterna. Så det kommer lite som en överraskning hur bra man mår av att bo här ute.
Det är tur att vi köpte hus här. Det vi kollade mycket på när vi köpte hus var en större trädgård, att det skulla ligga hyfsat nära lund till och ligga på ett rimligt pris. Nu känns det som vi kan skratta oss lyckliga att vi hamnade just här. Vi har skog, hav, ängar och sjöar allt inom en kvart från huset hur perfekt kan det bli!
Idag tog vi en liten kvällspromenad med vovvarna. Så skönt det är att kunna ta kvällsrundor igen. Vi tog en liten avstickare in på en lekplats och lekte lite. Nova hade superkul. Hon sprang uppför klätterväggar, åkte nerför rutchbanor, sprang över nät och hinder. Jag blev imponerad hur fearless hon var och att hon faktiskt tog det så lugnt att hon klarade grejerna utan problem.
Jag ska ta med kameran nästa gång och ta lite bilder.
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Martina

Skönt att ni trivs! Det gör verkligen vi med! :)

Blondies löp är över nu. SÅÅÅ SKÖNT!! Nu e jag bara skitorolig för att hon ska bli skendräktig lagom tills utställningssäsongen drar igång :-/ Håller koll på hennes tuttar o mage, minskat maten o upp me motionen. Hoppas det räcker! :)

Kramar

2009-03-30 @ 16:06:16
URL: http://martinamedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0