6 nov

Idag så var jag och Nova på hundkurs i stadsparken.. Vi gjorde lite nya övningar och tittade på hönorna, jättekul men Nova tyckte det var lite jobbigt. Man märkte hur koncentrationen sjönk mot slutet..
Under tiden fick Tobbe passa superfina Blondie (Martinas valp)
När vi kom hem från kursen så fick vi hjälp av Martina att limma ner hennes öron (de är oroväckande lätta, vill ha fina rosenöron) det gick bra och Nova har faktiskt inte brytt sig alls om det.. (Vad skulle vi gjort utan dig Martina?!?)
Sen var vi hemma hos Martina lite.. Hon har 2 st nya marsvin där hemma, både Nova och Eddie tyckte de var väldigt intressanta. Vi fick en massa gamla halsband, tröjor och selar till vovvarna. Jättefina!
Jag passade även på att väga Nova och hon väger hela 7,1 kg!! Stora tjejen!

Sedan till det tråkiga.. Tyson blev påhoppad idag (Tobias brors 8 månaders dobermann).
Niklas (som ägaren heter) var i en hundrastgård med Tyson. Det kom en kille med en 2,5 års rotweiler hane och frågade om Tyson var hanilsken. "Nej" svarar Niklas. "Vad bra det är inte min hund heller" svarar mannen och frågar om det är okej att han släpper in sin hund. Ja är han snäll ska det inte vara några problem tycker Niklas och säger att det är okej. Sedan tog det inte lång tid innan rotweilern sätter sig i Tyson, som fick köras till djursjukhus och sys ihop. Det enda ägaren till den andra hunden säger är "Har du försäkring på hunden? ""Ja" svarar Niklas "Bra, då bli det inte så dyrt" säger mannen då!! Helt otroligt!! Inte ens en ursäkt!! Man undrar verkligen hur vissa människor är funtade!! Sedan gav han sitt telefon nummer och sa att han skulle betala räkningen.. Jag hoppas verkligen att det var första gången hunden bitit, men med tanke på hans reaktion kan man ju verklingen undra..

Sist men inte minst, så har jag ju lovat lite bilder på Nova. Nova kommer från kennel Metal Staff och de döper sina kullar från hårdrocks-skivor och valparna efter låtar. Nova är döpt efter AC/DC's Whole lotta rosie. Därför var jag bara tvungen att lägga samman bilder och musik.. Kolla in resultatet här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0