10 feb

Igår började hundkursen!
I höstas gick vi på valpkurs på hundig med Nova och nu drog vi igång med vardagslydnaden..
Det var jättekul att få börja träna lite igen och det tyckte Nova också.. Man märker att hon kan ha lite svårt att koncentrera sig ibland (mkt som rör sig i hennes lilla huvud) som tur är så ÄÄÄLLSSKAR hon sina köttbullar så det är väldigt lätt att motivera henne:)
Det är sånn skillnad nu när man tränar sin andra hund, det är verkligen annorlunda.. Tiiah var superlätt att träna hon var superkoncentrerad på övningarna och otroligt lättmotiverad (vi tränade henne med hennes mat). Mellan övningarna dock så skulle hon fram till allt och alla och drog som en galning.. Nova är annorlunda hon är inte lika koncentrerad under övningarna men inte heller lika dampig i pauserna.. Jag vet inte vilket som är bäst..
Fast Nova är ju yngre än vad Tiiah var när hon lärde sig dessa grejerna...
Nova klarade det flesta övningarna bra igår men hennes fokus bör skärpas (jag får vara ännu roligare änn gräsmattan som bjuder på massa tappat godis)
Innan kursen satte igång så gjorde Nova en grej som jag märkt att hon har börjat göra mer och mer på sistonde.. Det är en störig grej som ska bort..
När hon inte är riktigt säker i en situation och inte förstår sig på vad som händer försöker hon klättra upp på en.. Det känns som hon försöker sätta igång en så det händer något eller iaf att jag ska ge henne ngt att göra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0