17 feb

Hejsan Hallå!

Idag var det 2:a vardagslydnadskursen. Det gick hyfsat som vanligt Nova sätter övningarna klockrent ibland och bara halvägs ibland (lite tråkigt, vet inte riktigt hur jag ska få upp hennes fokus).. Idag var hon dock väldigt snusig under hela träningen och läger man samman det med att hon faktiskt kissade 4 gånger under typ 2 timmar så kan jag ganska säkert gissa på att löpet är påväg!! Det känns väldigt konstigt dock för vi har aldrig varit med om något löp.. Det känns spännande och läskigt på samma gång..
Våran förra tik blev ju nästan 2 år men antagligen pga av henens mediciner sedan ung ålder så löpte hon aldrig..

På tal om Tiiah så ringde vi veterinärerna som vi gick till med Tiiah idag. Vi valde att kremera henne enskilt och har väntat på hennes aska i nästan ett halvår nu Vi har väntat med att ringa 1 för att det inte är ett kul samtal och 2 för de sa att kunde ta några månader men vi tyckte det gått lite väl lång tid nu.. Vet ni vad de sa!! Jag tycker det är så sjukt dåligt att det inte är sant!! Askan kom till dem 1,5 vecka efter hennes avlivning och de har bara missat att ringa och berätta det för oss.. Jag tycker det är skitkasst, hur svårt kan det vara!! Nu kan vi iaf hämta hem hennes aska, ska bli skönt på ett sätt för sen är allt "klart"..


Nä nu får Tobbe komma hem snart tycker jag, jag har beställt hem vetebullar och biskvier...

Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0