Staden Lund

Idag så har jag varit på upptäcksfärd med Nova..

Vi började med en promenad i stadsparken. Paken bjöd på massor med skoj.
Vi tittade på ankor, andra hundar, lekande barn och några som spelade rugby..
Jag tänkte att jag skulle träna Nova att vara passiv när vi kollade på fåglarna (hönor, en påfågel, undulater och lite andra småfåglar som finns i burar i parken) men såklart skiter hon i fåglarna och tycker det är mer intressant med allt annat folk som tittar på fåglar..
Så det blev ingen fågelträningen utan "människoträning" (vara nära folk utan att hälsa kan också vara jobbigt)..
I brist på folk gick vi in till stan och hamnade på stationen.
Det är första gången hon är inne i stan och det låg nog lagom i tiden.. Hon tyckte att det var lite jobbigt med alla intryck (folk, cyklister, bilar, bussar, tåg ja ni fattar) men det gick bra.. Iochmed att det gick så pass bra som det gjorde passade jag på att gå ner i tunneln under stationen och just då körde ett tåg "över" oss.. Jättebra träning! Det låter högt och konstigt i tunneln när tågen kommer plus alla människor som pratar och springer omkring och gatumusikanter som spelar gjorde att det blev en stressig miljö och hon klarade det galant.. Sen gick vi lite i ett parkeringhus (vilket var småpotatis efter tunneln) och efter det tillbaka till stadsparken..
I stadsparken fick Nova gå lite balansgång runt olika fontäner också hittade jag ett nytt spännande underlag att gå på (jättemjuk och luftig jord med typ grangrenar över)..
Som avslutning satte jag mig på en bänk satte timern på 5 min och sen så satt vi där och tittade..
Inget nosande eller springa omkring, hon fick bara sitta och titta.. Detta var absolut det hon tyckte var värst, hon gnällde lite och fattade inte alls varför vi bara skulle sitta där helt still och göra absolut ingenting..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0