18 mars

Igår så gick vi ner till havet med hundarna. Det kommer bli superbra till sommaren, tar ungefär en kvart att gå.

När vi kom tillbaka var det så soligt och fint så jag började röja lite i trädgården och det fortsatte vi med idag med..
Jag är faktiskt imponerad över hur mkt vi har hunnit på 2 dagar. Har rivit upp massa gräsmatta för jag hade en känsla av att vi hade en stig under (det hade vi), sen har vi kapat buskar som stuckit ut (det ligger stenar kring "rabattkanterna" som inte syntes för det låg buskar över), sen har jag rivit upp massa plattor som stod snett och gisses vilka rötter där var under, fick ta fram yxan och hacka mig igenom men nu ligger de rakt och fint :-)
Det kan nog bli betydligt finare i trädgården än vi tänkt oss. Ska kratta undan alla barr och så först så att det inte ser så höstigt ut. Sen får vi se vad som händer här, är inte så trägårds ntresserade men det är kul att ha det hyfsat fint..
Vi har ju val möjligheten att bara låta det va och ha det vildvuxet som det var innan men tror nog vi ska röja lite, ska läggas lite mer plattor också hade jag tänkt..

Sen ska vi nog börja träna! Jag har aldrig gymmat innan men känner att det hade varit kul att bygga upp och fixa till kroppen som man vill ha den innan det är för sent ;-) Så jag ska träffa en personlig tränare på torsdag så får han/hon sätta upp ett pass till mig och trycka på start knappen sen får vi se hur det går. Jag tycker det är kul att träna men har så svårt att få tummen ur röven. Tobbe ska också sätta igång på samma ställe så jag kan nog sno lite av hans drivkraft och motivation, hoppas jag. Börjar med ett 3 månaders kort så får vi se hur duktiga vi är :-)

Imorgon ska jag in till min tatuerare och kolla in en skiss han har gjort. Jag vill bygga ut min tribal i svanken och få den lite rundare och mindre tribalaktig får se om han lyckas skissa upp något bra. Det känns jävligt svårt så det kanske inte blir något av det..

Titta vad jag hitta! Den första stenen låg synlig resten låg under gräsmattan.. Ja ni ser de små gräsmatte högarna brevid


Kommentarer
Postat av: Sari

Vilka härliga bilder på Nova,och så fina halsband!

Ja här ligger fortfarande snön kvar på tomten,så något trädgårdsarbete är det inte tal om än.Men nu vill man ha vår.

Det ska bli så trevligt att träffa er i samband med Heby-inte så långt kvar dit nu!

Ha det så gott hela familjen.

Kram Sari

2009-03-19 @ 07:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0