24 mars

Nu vågar jag skriva det. Novas löp har dragit igång. Det började så smått i gårkväll. Hon fick sova med en handduk i buren och i morse var där små små fläckar här och där. Jag är så glad! Det känns som ett tecken på att allt är bra.
Efter över 2,5 år som hundägare får vi äntligen vårat första löp.

Idag har solen varit framme och lurats.
När jag vaknade idag strålade solen in genom våra fönster och det var en såndär skön vårvärme liksom. Man sitter och myser när man äter sin frukost. Sen drar man på sig jackan och ser riktigt fram emot en skön vår promenad. Tur att jag tog med mig mössan för jävlar vad kallt det var. Det blåste riktiga isvindar, ni vet sådana som e så kalla att man får tårar i ögonen. Usch.. Du vet att jag älskar dig solen men du e fan inte snäll när du luras! :-)
Sen var jag på min gymintroduktion (eller vad man ska kalla det). Det var lite pinsamt och obekvämt att va där, känner sig inte alls hemma (har aldrig gått på gym innan plus att jag är väldigt klen) men det var faktiskt roligare än jag trodde. Den ena maskinen var instruktören tvungen och dra ut sprinten så att jag bara körde med basvikten på 2,5 kg för jag orkade inte mer ha ha ha..
Sen när jag hade tränat klart hade jag ett missat samtal på mobilen. Det var Stefano Scardia (ägaren och designern av det märket som jag gick för i söndags) Han ringde och berättade att han hade hört massa bra om mig och undrade om jag var eventuellt var intresserad av att vara med när han ska fota sin nya kollektion. Gissa om jag blev paff! 
Han bad mig skicka lite bilder på mig själv (så han vet hur jag ser ut, vi har ju aldrig träffats) och sen skulle han höra av sig om det blir aktuellt. Ha ha tänk om! Det hade varit kul. Problemt är bara att min fotokemi är typ likamed noll men med en bra fotograf och massa retouch kanske det blir bra :-)
Sen så var det hundkurs. Nova gjorde som vanligt bra ifrån sig och var som vanligt en riktig snusfia.

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0