4 mars

Nä nu har jag varit lat, har varit helt slut här efter maginfluensa och grejer men nu är det dags att skriva lite..

I går var det träning för Nova. Det var jättekul! Nivån hade ökat ett snäpp sedan sist så man fick verkligen se vad hundarna har lärt sig nu. Jag kan erkänna att Nova var/är MYCKET duktigare än jag tror. Jag mesade mycket under övningarna men mot slutet så slog det mig att hon hade satt allting klockrent, så jag släppte på kopplet och sänkte garden och hon fortsatte att sätta raka spikar. Det som är det bästa är att vissa av de andra hundarna inte är lika duktiga (nu låter jag lagom mallig men det är de inte) så de är superbra störning för Nova. Ex. under ena platssittningen så reste sig grannhunden och var påväg mot Nova, ägaren var snabb med kopplet och han dra tillbaka sin hund precis innan den kom fram till Nova. Hon vände på huvudet och tyckte det var kul med besök men reste sig faktiskt inte!! Jag blev så glad.. Hon kan!! (när hon vill) Så synd för ägaran som kämpar lite extra med sina hundar men superbra för mig och Nova!

Idag har jag funnits i exakt 21 år. Det blev lite presenter, några sms och ett besök. Min syster som bor i england är här så hon och min snälle far var och åt hos oss.. Jättekul att få träffa Cornelia och kul att få visa hur vi har det.

Jag fick också reda på att Novas efterlängtade halsband kommer snart, hon skulle börja sy idag. Hoppas det kommer snart:)

Kommentarer
Postat av: Carro

Grattis i efterskott!!! =)

2009-03-05 @ 21:46:04
URL: http://www.lordloke.com
Postat av: Hanna

Tack :)

2009-03-05 @ 22:02:40
Postat av: Carro

Vi hittade våran på Ekeby möbelaffär. De har jättemånga soffor, så där kanske ni kan hitta nått =)

2009-03-05 @ 23:18:13
URL: http://www.lordloke.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0